Районна газета

ПІДВЕДЕНО ПІДСУМКИ РОБОТИ ІЗ ЗВЕРНЕННЯМИ ГРОМАДЯН В ОРГАНАХ ДЕРЖАВНОЇ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ ТА ОРГАНАХ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ РАЙОНУ У 2013 РОЦІ

28 січня на засіданні колегії Краснопільської райдержадміністрації було підведено підсумки роботи із зверненнями громадян в органах державної виконавчої влади та органах місцевого самоврядування району у 2013 році. Про проведену роботу проінформувала начальник відділу документообігу та контролю Лариса ДЕРЕВ’ЯНЧЕНКО.

Проаналізувавши стан розгляду звернень громадян, що надійшли до Краснопільської районної державної адміністрації, а також до органів державної влади та органів місцевого самоврядування Краснопільського району протягом 2013 року, можна зробити наступні узагальнення.

Робота з розгляду звернень громадян, організації особистого прийому в райдержадміністрації, її підрозділах, органах місцевого самоврядування району, підрозділах територіальних органів міністерств, відомств проводиться відповідно до Конституції України, Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 р. №109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпоряджень голів Сумської обласної та Краснопільської районної державних адміністрацій.

У районі вироблена певна система роботи з розгляду звернень громадян та вирішенню піднятих у них питань, що створює необхідні умови для практичної реалізації конституційного права громадян на звернення, обов’язкове одержання обґрунтованої відповіді.

Усі звернення, які надходять до районної державної адміністрації, органів місцевого самоврядування розглядаються згідно чинного законодавства.

Упродовж 2013 року від жителів Краснопільського району та інших районів, у тому числі через органи влади вищого рівня, до райдержадміністрації надійшло 188 індивідуальних та колективних звернень, що на 76 менше, ніж у 2012 році, порушено 259 питань,  що на  25 питань менше, ніж у 2012 році.

Порівняно з 2012 роком спостерігається зменшення кількості звернень громадян і порушених у них питань як до Сумської обласної державної адміністрації –  на 55,8%, так і до органів місцевого самоврядування. 

У районній державній адміністрації не допускаються прояви формалізму та безпідставної відмови в розгляді звернень громадян, щоб не породжувати повторні звернення. Усі звернення розглянуті відповідно до вимог чинного законодавства, порушень терміну розгляду не допущено. Із загальної кількості питань, з якими звернулися громадяни, позитивно вирішено 88 питань (35,6%), решта – надано роз’яснення.

Так, позитивно вирішене колективне  звернення членів батьківського комітету державного професійно-технічного навчального закладу «Краснопільське ПТУ» щодо забезпечення функціонування училища, звернення двох жителів смт. Краснопілля та с. Грабовське з питання надання матеріальної допомоги, звернення жительки с. Чернеччина по питанню відновлення руху автобуса до кінцевої зупинки, звернення жительки с. Грунівка по питанню проведення безкоштовного медичного обстеження, жителів с. Самотоївка та Барилівка з питання врегулювання земельного спору, жительки с. Покровка з питання проведення розрахунків за послуги з ТОВ «Тарасівка» та інші.

Питання, за якими надано роз’яснення, стосувалися відділу Держземагентства в Краснопільському районі щодо землекористування земельними ділянками, оформлення державних актів на землю, оплати за користування земельними ділянками, можливості виставлення на аукціон пасовищ, питання обробітку шкільної земельної ділянки; управління соціального захисту населення стосовно надання матеріальної допомоги на лікування, інших управлінь та відділів районної державної адміністрації щодо роз’яснення по наданню кредиту на придбання житла за програмою «Власний дім», підключення будинку до газової мережі, будівництва внутрішнього туалету та підключення енергопостачання до приміщення початкових класів в Краснопільській гімназії, про порядок виплати щомісячної допомоги Краснопільським  районним центром зайнятості та інші. Деякі питання із вищеназваних потребують додаткового розгляду, а по деяких надано роз’яснення.

Із загальної кількості звернень – 19 отримано через Сумську обласну державну адміністрацію, в яких порушено 25 питань.

Позитивно вирішено 6 питань, що становить 24%.

Зокрема, звернення Михайліченко Л.А. по питанню будівництва дороги Осоївка – Глибне, Середи К.М. – з проханням надати допомогу в придбанні будинку, Климашівської Н.В. – про надання допомоги в проведенні ремонтних робіт мосту через річку Пселл по вулиці Забодух в с. Запсілля, Бойченко Л.М. – про ремонт вулиці Жовтневої в смт. Краснопілля, Заярної Т.О. про ремонт дороги Залізняк – Хвойне, Шевчук Н.Д. – про ліквідацію підтоплення підвального приміщення будинку заявниці потребують додаткового вивчення. 

Повторні звернення громадян в 2013 році не надходили. Неодноразових звернень надійшло – 2. Це звернення від жительки с. Самотоївка Тинди А.П. з питання проведення їй до будинку водопроводу та надання допомоги в спилювання аварійних (на думку заявниці) дерев. Після останнього розгляду від заявниці надійшла заява про відсутність претензій щодо результатів розгляду її звернення та з проханням зняти звернення з контролю. Інше неодноразове колективне звернення надійшло від жителів вул. Забодух с. Запсілля з питання відновлення зруйнованого весняним половіддям пішохідного мосту через р. Псел до с. Миропілля. На сьогоднішній час відновлення мосту є неможливим. Будівництво нового мосту потребує значних коштів. Жителі цієї вулиці (близько 20 чоловік) не відрізані від свого села Запсілля. Розглядається як варіант розробка проекту підвісного пішохідного містка через річку.

За результатами письмового звернення жительки м.Суми Гученко Т.В. стосовно вирішення питання виплати орендної плати за землю на території Сіннівської сільської ради (звідки родом Гученко Т.В.) у грудні місяці поточного року від заявниці надійшов лист з подякою за позитивне вирішення цього питання.

Проведення прийому громадян з особистих питань забезпечувалось відповідно до вимог Указу Президента України від 07.02.2008 року №109. Затверджені графіки проведення особистого прийому громадян головою районної державної адміністрації, заступниками голови  районної державної адміністрації та керівником апарату  районної державної адміністрації.

За 2013 рік здійснено 24 особистих прийомів громадян головою, 90 - заступниками та керівником апарату районної державної адміністрації. Із них на виїзді за місцем проживання громадян відповідно – 20 та 87.

Прийом громадян керівництвом районної державної адміністрації проводиться в закріплених кабінетах, виїзні прийоми – в залах засідань сільських і селищних рад або в кабінетах голів цих рад. У приміщенні райдержадміністрації обладнано  зал для відеоконференцій, де проводився відеоприйом громадян керівництвом облдержадміністрації та райдержадміністрації. Цей зал, як і пункт консультативного прийому громадян, розміщений на першому поверсі та є зручним у доступі громадян з обмеженими фізичними можливостями.

Письмові та усні звернення громадян пільгової категорії  розглядаються особисто керівництвом райдержадміністрації. У 2013 році до райдержадміністрації від жінок, яким присвоєне почесне звання «Мати-героїня», звернень не надходило.  Два звернення надійшло від інваліда Великої Вітчизняної війни, жительки смт. Краснопілля, яка зверталась по питанню забезпечення скрапленим газом та заміни аварійного балону зі скрапленим газом. Звернення розглянуто особисто головою райдержадміністрації та вирішено позитивно в стислі терміни. За  2013 рік від інвалідів Великої Вітчизняної війни надійшло 2 звернення, 1 з яких було вирішено позитивно, на одне було надано роз’яснення.

З метою вдосконалення проведення особистого прийому громадян проводиться звітування підпорядкованих осіб органів місцевого самоврядування в рамках проведення «днів-приймалень», днів «віддаленого села», громадських слухань.         

Особлива увага при розгляді листів приділяється листам інвалідів, ветеранів війни і праці, одиноких престарілих, багатодітних сімей, осіб постраждалих від аварії на Чорнобильській АЕС, та інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки.

Від ветеранів праці протягом 2013 року надійшло 7 звернень. Вирішено позитивно 1 звернення. Від інвалідів надійшло 7 звернень, вирішено позитивно 2 звернення.

Від громадян, які постраждали від аварії на ЧАЕС в звітному періоді надійшло 2 звернення. Обидва звернення вирішено позитивно. У тому числі жительці с.Грабовське надана матеріальна допомога в сумі 1800 гривень на лікування сина.

Від учасників ліквідації аварії на ЧАЕС – 2. Із них 1 – вирішено позитивно, 1 – надано роз’яснення.

Від багатодітних сімей надійшло 6 звернень, всі отримали роз’яснення, від  одиноких матерів  звернень у звітному періоді не надходило.

Осіб, притягнених до відповідальності за невиконання чи неналежне виконання службових обов’язків щодо розгляду звернень громадян у 2013 році не було.

Для попередження та зменшення кількості звернень громадян до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Сумської обласної державної адміністрації на сторінках районної газети «Перемога» та по районному радіомовленню проводиться робота щодо роз’яснень нормативно-правових документів стосовно соціальних виплат населенню, роботи житлово-комунального господарства, соціально-економічних показників району, вирішення проблемних земельних питань та інше.  За звітний період в районній газеті надруковано понад 70 публікацій з роз’ясненнями актуальних тем сьогодення в рубриках: «Актуально», «Юридичний всеобуч», «Наші консультації», «Поради спеціаліста» та інші.

За звітний період в районній державній адміністрації проведено  семінар з  секретарями сільських і селищних рад «Про підготовку документів, щодо звернень громадян відповідно до Закону України «Про звернення громадян» та дотримання вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації», де висвітлювались питання роботи із зверненнями громадян. 

Проводиться роз’яснювальна робота з питань реалізації громадянами права на звернення та особистий прийом, а також щодо розмежування компетенції різних гілок влади. Для безпосереднього спілкування та вирішення нагальних проблем громадян району з керівництвом райдержадміністрації керівниками організацій та установ району запроваджено в практику роботу „гарячих” телефонних ліній. Звернення на «гарячі» телефонні лінії розглядаються в стислі строки. Порушень терміну розгляду звернень не допускалось. У 2013 році на «гарячі» телефонні лінії надійшло 11 звернень.

Відповідно до розпорядження голови Краснопільської районної державної адміністрації від 22.08.2011 №505 «Про організацію надання населенню безоплатної правової допомоги» надання населенню безоплатної правової допомоги у 2013 році здійснювалося працівником юридичного сектору апарату райдержадміністрації За отриманням безоплатних консультативно-правових послуг населенню в 2013 році до районної державної адміністрації  звернулись 9 громадян.

Протягом 2013року по місцевому радіомовленню озвучено проблемні питання щодо забезпечення життєдіяльності району, підняті в зверненнях громадян. Зокрема, питання подальшого функціонування Угроїдського цукрового заводу; можливість обмеження швидкості руху на автодорозі Р-45 Суми-Краснопілля-Богодухів; добудови мосту в смт. Краснопілля по вул. Комсомольській;  прибудови внутрішнього санвузла до приміщення Краснопільської гімназії та інші питання.

Згідно графіка перевірок стану виконання законодавства України щодо звернень громадян в структурних підрозділах райдержадміністрації  здійснено 4 перевірки стану виконання Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 р. № 109, інших нормативно-правових актів щодо роботи із зверненнями громадян в  управлінні агропромислового розвитку, соціального захисту населення, фінансовому управлінні райдержадміністрації, відділі освіти, молоді та спорту  райдержадміністрації.  

У рамках «Дня контролю» здійснено 12 перевірок в сільських та селищних радах району. Перевірки проведені в Угроїдській селищній раді, Самотоївській, Тур’янській, Покровській, Хмелівській, Чернеччинській, Грабовській, Великобобрицькій, Бранцівській, Ряснянській, Сіннівській, Запсільській  сільських радах. За результатами перевірок виявлено порушення вимог законодавства щодо роботи із зверненнями громадян у   виконавчому комітеті Угроїдської селищної та Великобобрицької сільської рад, а саме: реєстрація звернень в журналах здійснювалась без застосування класифікатора звернень громадян, порушення термінів надання відповіді заявникам на письмові звернення та інше.

Протягом звітного періоду проведено 10 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, на яких розглянуто 10 проблемних звернень громадян з оформленням відповідних протоколів.

У Краснопільській районній державній адміністрації встановлено єдину локальну комп’ютерну систему обліку звернень громадян.

Звернення громадян забезпечують постійний зв'язок між державою та її громадянином, надають можливість через проблеми окремого заявника бачити проблему суспільства вцілому, а реалізація через звернення конституційних прав і свобод є кроком до зміцнення демократичної правової держави. Тому робота зі зверненнями громадян у Краснопільській районній державній адміністрації буде й надалі пріоритетною у повсякденній діяльності.