Районна газета

У ГРОМАДАХ СТАРОСТИ ОБИРАТИМУТЬСЯ НА НЕПРЯМИХ ВИБОРАХ І МАТИМУТЬ ШИРОКІ ПОВНОВАЖЕННЯ, – ЕКСПЕРТ

Староста обиратиметься на непрямих виборах і матиме досить широкі повноваження, щоб представляти інтереси мешканців громади у місцевій раді

Про це зазначила кандидат наук з державного управління, експерт Олена БОЙКО, під час круглого столу «Місцеві вибори 2020: нова система, нова територіальна основа», організованого Українським кризовим медіа-центром у рамках Програми USAID DOBRE.

«Непрямі вибори, це коли наші представники у раді громади – депутати, обирають старосту замість нас. Це нормальна демократична позиція, що відповідає Конституції та законам України. Тому особисто я не маю упереджень щодо вибору старост», – зазначила експерт.

У законі про місцеве самоврядування є стаття 54, де передбачені чіткі повноваження старости:

- представляє інтереси жителів відповідного села, селища у виконавчих органах сільської, селищної, міської ради;

- бере участь у пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради та засіданнях її постійних комісій;

- має право на гарантований виступ на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради, засіданнях її постійних комісій з питань, що стосуються інтересів жителів відповідного села, селища;

- сприяє жителям відповідного села, селища у підготовці документів, що подаються до органів місцевого самоврядування;

- бере участь в організації виконання рішень сільської, селищної, міської ради, її виконавчого комітету, розпоряджень сільського, селищного, міського голови на території відповідного старостинського округу та у здійсненні контролю за їх виконанням;

- бере участь у підготовці проекту місцевого бюджету в частині фінансування програм, що реалізуються на території відповідного старостинського округу;

- вносить пропозиції до виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради з питань діяльності на території відповідного старостинського округу виконавчих органів сільської, селищної, міської ради, підприємств, установ, організацій комунальної власності та їх посадових осіб;

- бере участь у підготовці проектів рішень сільської, селищної, міської ради, що стосуються майна територіальної громади, розташованого на території відповідного старостинського округу;

- бере участь у здійсненні контролю за використанням об’єктів комунальної власності, розташованих на території відповідного старостинського округу;

- бере участь у здійсненні контролю за станом благоустрою відповідного села, селища та інформує сільського, селищного, міського голову, виконавчі органи сільської, селищної, міської ради про його результати;

- отримує від виконавчих органів сільської, селищної, міської ради, підприємств, установ, організацій комунальної власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для здійснення наданих йому повноважень;

- сприяє утворенню та діяльності органів самоорганізації населення, організації та проведенню загальних зборів, громадських слухань та інших форм безпосередньої участі громадян у вирішенні питань місцевого значення у відповідному селі, селищі;

- здійснює інші повноваження, визначені цим та іншими законами.

За словами Олени Бойко, цей перелік не є вичерпним, бо у положенні про старост, які приймає рада громади, можуть бути виписані й інші повноваження старости. Тобто самі громади можуть надати старостам ширші повноваження.

«Старости надалі обиратимуться радою за поданням голови громади. Це дозволить уникнути конфліктів старост і голів громад, які зараз подекуди є в ОТГ. І при цьому, нагадаю, у законі про місцеве самоврядування залишились широкі повноваження старост, які дозволяють їм представляти інтереси мешканців старостинських округів у раді громади», – сказала Олена Бойко.

За матеріалами сайту децентралізації влади: https://decentralization.gov.ua/news/12653